tisdag 9 februari 2010
Forum / M3:s forum / Pryl / Så lurade jag Rockband

Så lurade jag Rockband

Daniel Sjöholm

Stad/plats: Stockholm

Är en av de få lyckliga som kört Rockband ett tag nu (älskar det). Men irriterat mig på att jag inte kunnat köpa nya låtar, eftersom det är låst till USA. Ett problem jag efter googlande, förstått att Rockbandspelare världen över haft.
Men efter att googlat ännu mer och fått tips från Rockband-entusiaster i Australien hittade jag lösningen. Så här gjorde jag.

1. Skapade ett "virtuellt kreditkort" med hjälp av Entropay. På så sätt har jag ett kreditkort som inte är bundet till Sverige.

2 Skapade en ny inloggning till PS3:an. Valde att jag bodde på amerikansk adress. Tog helt enkelt adressen och postnumret till Sony Store i New York.
Fyllde på med information om mitt "nya" kreditkort från Entropay.

Sen var det bara att logga in med min nya profil på PS3:an, kicka igång Rockband och vips kunde jag köpa alla låtar jag ville!

Låtarna är ju ett kap för 2 dollar styck, särskilt när dollarn är så låg. Dessutom släpps det nya låtar hela tiden, I love Rockband!

___Chefredaktör___

2008-05-23 14:20

Anmäl

arathorn

Stad/plats: HÄLLINGSJÖ

Det är fantastisk va bra det är med google. Ett tips ni kan ge till alla som ställer dumma frågor är att hänvisa till adressen: http://www.justfuckinggoogleit.com/ 

2008-05-23 22:15

Anmäl

S.Lindén

Stad/plats: Linköping

Många skulle nog kalla det "att utnyttja systemet" men då måste ju följdfrågan bli:
- Vem är det som förlorar på Daniel gör så här?
Ingen så klart, den som har hand om låtarna får pengar och Daniel får låtarna.
Alla är nöjda och glada, och Daniel:
- Keep rocking!

2008-05-27 19:43

Anmäl

David9206

Stad/plats: JÄRFÄLLA

Klurigt sätt att lura Sony. Inte lite läskigt att skicka ut pengar i cyberspace?
Men jag antar att om kontot blivit länsat så skulle du skrivit det här.

2008-06-30 20:08

Anmäl

heliman75

Stad/plats: varberg

Tack!

Vad ska man säga?

And justice for all...........

Finns det någon bättre låt att lira på rockband?

Åter igen,Tack redaktörn!

Skulle kunna slänga ut hur mycket pengar som helst i cyberspace,bara jag får nya låtar till rockband!

2008-08-01 12:26

Anmäl

vildungen

Stad/plats: trelleborg

blidde de för mkt...

iallafall...  hur ändrar man i sin profil för sitt konto att man bor i sverige..

Jag kan bara ändra adress o dyl. men inte landet...?? tacksam för svar

onkel konkel lever

2008-08-04 09:21

Anmäl

Oskar Duveborn

Nu har jag inte ens en PS3 men jag antar att man måste skapa en ny profil för att välja ett nytt land, snarare än att ändra i sin befintliga...

2008-08-04 14:44

Anmäl

Daniel Sjöholm

Japp, skapa en ny profil som du använder när du vill köpa nya låtare i USA. Dessutom får du tillgång till Amerikanska Playstation Store, som har mer innehåll än vi i Europa. :)

"2 Skapade en ny inloggning till PS3:an. Valde att jag bodde på amerikansk adress. Tog helt enkelt adressen och postnumret till Sony Store i New York.
Fyllde på med information om mitt "nya" kreditkort från Entropay."

___Chefredaktör___

2008-09-27 17:15

Anmäl

Perkka

Stad/plats:

Hejsan!
Smart att finta systemet lite - å vadå man betalar ju! Gjorde enl ovan men fick det inte att fungera. Det virtuella kortet var inga problem. Däremot vid påfyllningen av "PS3-ans Wallet" blev det problem. Den accepterade inte uppgifterna till det virtuella Visa-kortet. Nån som råkat ut för samma? Tacksam för mer info! Tex, måste adressen till det virtuella Visa-kortet vara det samma som man "hittar på" PS3 kontot? osv / Perkka

2008-09-27 20:25

Anmäl

agakhan2

Stad/plats: GÖTEBORG

Daniel. Jag skiter i hur du lurade ett rockband. Se istället till att FORUMET funkar och att någon av M3 medarbetare tittar in emellanåt för att se vad som står där.

Sida: 1 

Ny sajt!

M3 på Facebook

Mest lästa just nu

Alla tester i mobilen

M3 i din iPhone

Nytt nummer ute!

Prylkul

Roliga timmen

Nyheter och tester i mailboxen

Beställ direkt:
M3 Nyheter

Ny sajt: Digitala Hemmet

digitalahemmet.m3.se

Billigast i Sverige

mobil.m3.se

Läs M3 i din mobil

2 heta tester:

Bästra Androidluren

Test av soundbars

Är du trött på högtalarkablar i hela rummet? M3 har testat soundbars som matchar din platt-tv.

Pryliga topplistor

Only in America
10 tragiska prylsagor
Guror vi drömmer om
10 Amigaspel vi minns
Häftigaste simulatorerna
AdtechHar du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Mikael Lindkvist | Kontakta M3 | Policy om personuppgifter & copyrightinfo
Karlbergsv. 77 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 Karta | Copyright © 1996-2010 International Data Group